Tuesday, August 25, 2009

KUCING...CAT...FELINE

One thing yang membuatkan aku gila dan terus gila sejak setahun dua kebelakangan nie...time nak pegi keja, time makan, time nak tido, time meeting...mesti aku akan ingatkan makhluk Tuhan nie...
Makhluk ni bernama KUCING atau nama saintifiknya Felis catus.

Ramai orang, termasuk kawan2 aku sendiri, salah menganggap pada baka kucing nie..asal bulu panjang sikit, diorang akan panggil persian...haih...susah jugak nak explain..apa kata tengok pic kat bawah ni.

cantik kan? tapi, malangnya ini bukan persian..nak tau kucing ni persian or x, kena refer samada kucing ni ade sijil lahir (certificate) ke x...if xde, kucing ni kita panggil as domestic long hair saja..

haaa...mesti korang cakap yang ni lagi cantik kan...kan?hehehe...
yang macam nie baru orang panggil kucing persian sejati. yang jenis hidung sama paras ngan mata, telinga kecik dan bulat, dan ade sijil, barulah persian.. kalau yang macam jenis ni, boleh bawak bertanding lah...menang kalah tu, kena tgk pada specification dan tahap grooming dari owner masing2...

aku pon ade jugak kucing aku..nanti aku cerita lain masa yer...

3 comments:

CeRiTeRa ~HaFiZaNiS~ said...

ahahahah Akhirnya EJ UPDATE DIA PUNYA BLOGGGGGGGGG

amy® said...

akhirnya.................

the GLORIOUS EJ said...

mesti laa...dah lama sgt x update..wakakak!!